رادار صندوق منابع بودجه 96 استفاده

رادار: صندوق منابع بودجه 96 استفاده بودجه کشور لایحه بودجه اخبار اقتصادی و بازرگانی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی تخلف شرکت هواپیمایی و «آسمان» در اتفاق تهران-یاسوج قطعی شد

    سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی‌های کارشناسی شده است این کمیسیون یخ زدگی در هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران یاسوج را تأیید می‌کند

    تخلف شرکت هواپیمایی و «آسمان» در اتفاق تهران-یاسوج قطعی شد

    تخلف شرکت هواپیمایی و «آسمان» در اتفاق تهران-یاسوج قطعی شد

    عبارات مهم : هواپیما

    سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی های کارشناسی شده است این کمیسیون یخ زدگی در هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران یاسوج را تأیید می کند، تخلف شرکت آسمان و عدم نظارت صحیح شرکت هواپیمایی کشوری در مورد شرایط بد هوا و ضرورت جلوگیری از انجام پرواز را محرز دانست.

    بهرام پارسایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نشست کمیسیون اصل ۹۰ جهت بررسی اتفاق سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران یاسوج گفت: این جلسه با حضور تیم بررسی سانحه تشکیل شد و بعد از ارائه توضیحات بخش های متفاوت تیم بررسی سانحه، کارشناسان کمیسیون توضیحات خود را ارائه دادند. این توضیحات در حالی انجام شد که شرکت هواپیمایی علی رغم مکاتبات این کمیسیون و بر خلاف صراحت قانون تاکنون بخش زیادی از مدارک درخواستی را در اختیار کمیسیون قرار نداده و شرکت فرودگاه ها هم به تعدادی از موارد پاسخ نداده یا جواب غیر مرتبط داده است.

    تخلف شرکت هواپیمایی و «آسمان» در اتفاق تهران-یاسوج قطعی شد

    وی با بیان اینکه یک تیم دانشگاهی نیز با کمیسیون همکاری میکند، افزود: تیم تخصصی کمیسیون اصل ۹۰ به سه روش زیر اثبات کرد که یخ زدگی در هواپیما باعث استال (واماندگی؛ سرعت و زمانی که هواپیماها در این وقت و سرعت به سمت زمین خواهند رفت) هواپیما و نهایتا سقوط آن شده است هست. این سه روش به شرح زیر است:

    ١.با استفاده از پارامترهای جعبه سیاه هواپیما و تعیین سرعت استال که بسیار بالاتر از سرعت استال هواپیما است و مطابق کتاب پروازی هواپیما مربوط به وقت یخ زدگی است.

    سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی‌های کارشناسی شده است این کمیسیون یخ زدگی در هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران یاسوج را تأیید می‌کند

    ٢. تحلیل کم کردن پرفورمنس هواپیما با توجه به اینکه خلبان قدرت موتورها را به بیش از حداکثر قدرت مورد نیاز جهت پرواز در ارتفاع ۱۴۷۶۰ متر زیاد کردن داده لیکن هواپیما نتوانسته ارتفاع را حفظ کند. شروع کم کردن ارتفاع زمانی بوده که هواپیما به وسیله سیستم اتوپایلوت (خلبان اتوماتیک) کنترل می شده است است و خلبان در شروع کم کردن ارتفاع بی تاثیر بوده هست. این موارد نشانه کم کردن پرفورمنس هواپیما به علت یخ زدگی بوده است.

    ٣.با محاسبات آیرودینامیکی نیروهایی وارد بر هواپیما محاسبه شده است و نشان داده شده است است که در شرایط پروازی اگر یخ زدگی اتفاق نمی افتاد نیروی وارد به هواپیما قادر بوده نه تنها ارتفاع هواپیما را حفظ کند بلکه باعث اوج گرفتن هواپیما با سرعت مناسب شود. محاسبات نشان می دهد نیروهایی آیرودینامیکی جهت حفظ ارتفاع این هواپیما حتی اگر وزن آن ۵۰٪ زیاد بود کافی بوده است.

    تخلف شرکت هواپیمایی و «آسمان» در اتفاق تهران-یاسوج قطعی شد

    پارسایی ادامه داد: تیم بررسی شرکت هواپیمایی کشوری علت مستندی جهت رد موارد فوق ارایه نکردند و درخواست کردند که به صورت کتبی مکاتبه و بررسی و پاسخ داده شود. همچنین تیم بررسی شرکت هواپیمایی کشوری اصرار می کنند که حتی با پذیرش یخ زدگی خلبان را مقصر معرفی کنند.

    سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یادآور شد: بعضی از دلایل قید شده است در گزارش شرکت هواپیمایی کشوری مبنی بر مقصر بودن خلبان در کمسیون مورد بحث قرار داده شد و غیر مرتبط بودن آنها با سانحه و یا نادرست بودن آنها با ادله به تیم بررسی سانحه هواپیمای کشوری عنوان شد.

    سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی‌های کارشناسی شده است این کمیسیون یخ زدگی در هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران یاسوج را تأیید می‌کند

    این نماینده مجلس همچنین گفت: تیم کمیسیون و همچنین تیم بررسی سانحه شرکت هواپیمایی کشوری همگی اعلام کردند که به علت شرایط نامساعد و بسیاربد آب و هوایی و محدودیت های این نوع هواپیما، پرواز روز سانحه نباید انجام می گرفت. در این بخش تخلف شرکت آسمان و عدم نظارت صحیح شرکت هواپیمایی کشوری وجود داشته است.

    وی در خصوص اشتباهات فرودگاه یاسوج نیز اظهار کرد: عدم تجهیز فرودگاه یاسوج به رادار و خرابی سیستم DME نیز بحث شد که تیم بررسی سانحه شرکت هواپیمایی کشوری اعلام کرد در قالب توصیه های ایمنی، اشتباهات شرکت فرودگاه ها اعلام شده است و از کمیسیون اصل ۹۰ جهت اجرایی شدن آنها درخواست همکاری کرد. در صورت پوشش راداری منطقه که طبق برنامه پنجم توسعه باید انجام میگرفت این سانحه اتفاق نمی افتاد. مسئله مغایرت مکالمات هواپیما و مواظبت پرواز که به وسیله شرکت فرودگاهها پیاده شده است با نوار مکالمات جعبه سیاه نیز از موارد مربوط به این بخش است.

    تخلف شرکت هواپیمایی و «آسمان» در اتفاق تهران-یاسوج قطعی شد

    نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: بررسی های کمیسیون اصل ۹۰ که به وسیله کارشناس و نماینده شرکت ATR نیز تایید شده است است نشان می دهد امریه صلاحیت پروازی (AD) مربوط به تجهیز هواپیمای سانحه دیده به سیستم تشخیص یخ زدگی با اینکه از سال ۲۰۰۹ به وسیله کشور طراح صادر شده است است و حداکثر تا سال ۲۰۱۶ وقت داشته است بر روی هواپیمای سانحه دیده انجام نشده هست. در این عنوان شرکت آسمان نه تنها تخلف کرده بلکه عنوان را نیز از شرکت هواپیمایی کشوری کتمان کرده هست. در اظهاریه شرکت آسمان به شرکت هواپیمایی کشوری عنوان شده است است که همه امریه های صلاحیت پروازی انجام شده است هست؛ البته ضعف نظارتی شرکت هواپیمایی کشوری در این عنوان مشهود است.

    هواپیماهای ATR به سیستم تازه تشخیص یخ زدگی مجهز شوند

    پارسایی با بیان اینکه بیش از ۱۰ فروند هواپیما ATR از سال ۱۹۹۴ تا کنون بدلیل یخ زدگی دچار سانحه و یا اتفاق جدی شده است اند، گفت: با عنایت به موارد فوق ما به شرکت هواپیمایی کشوری اعلام میکنیم قبل از اینکه هواپیمای ATR دیگری در اثر یخ زدگی سقوط کند به دور از هرگونه تعصب و یا دفاع از عملکرد گذشته اقدام مورد نیاز جهت تجهیز این هواپیماها را به سیستم تازه تشخیص یخ زدگی مجهز کند.

    وی در آخر گفت که نهایتا نتیجه جمع بندی کمیسیون اصل نود در قالب گزارش به صحن علنی مجلس ارائه و به اطلاع مردم خواهد رسید و یک نسخه آن نیز جهت پیگیری به قوه قضاییه ارارئه می شود.

    واژه های کلیدی: هواپیما | کمیسیون | هواپیما | سقوط هواپیما | شرکت هواپیمایی | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار